maandag 28 juni 2010

Jagersdag

Afgelopen zaterdag zijn we naar de jagersdag geweest op het terrein van Nationaal Jachtschietcentrum "Berkenhorst" in Elspeet .
Jens (onze jongste) is een behoorlijk goede schutter zeg ik en wel niet zonder trots.Dankzij de schietlessen van mijn schoonvader.
Hij was daar in funktie, hij mocht mensen met interesse instructie geven in het schieten met de luchtdrukgeweer. hij had de beschikking over zijn eigen buks en de wedstrijd buks.( ik heb een beetje een haat/liefdesrelatie met het schieten. ik vind het niet zo met geweld onze maar vind het eigenlijk ook rete-stoer om zijn wapen in de hand te hebben.)Ook ik heb instructie van mijn schutter gehad en heb geschoten.
en ja wel van de 4 schoten had ik er 3 raak, zei zij met gepaste trots.



Verder werd daar de cup Norma geschoten(schoonvader is 4de geworden), na ff om de hoek van de schietkelder te hebben gekeken weet ik wel dat een luchtbuks wel leuk is maar de rest is toch wel erg eng met die klappen en mannen met kokosnoten op het hoofd.
Na nog ff over de Jagersmarkt heen gelopen te zijn en genoten hebben van de hoornblazers viel mij oog op deze man.zeg nuzelf wat een verschijning?



Ook nog wat zaken gedaan, volgend jaar mag ik ook op de jagers markt staan en ben ik opzoek naar breisels en haaksels die met schieten en jacht te maken hebben.
wie heeft suggestie`s?
wat een saaie dag leek, is erg leuk geworden.

Geen opmerkingen: