maandag 15 maart 2010

niet dom maar woordblind.......


Dit was de titel van een werkstuk wat ik ooit over mijzelf heb geschreven.
Wie goed mijn blog leest zal opmerken dat het grammaticaal soms niet helemaal klopt.
Ik heb dyslectische trekken(zoals dat nu heet), ik tover met letters en ook met cijfers. Ik heb moeite met de twee klank zoals dat het, de ie,ie,oe,ou,au maar ook de b en de d, en het omdraaien van de cijfers bv 84 -48. het lastigste is dat je het zelf niet ziet.
Soms gaat het goed maar de laatste tijd is het huilen met de pet op.Ook doe ik aan beelddenken, dat houd in dat ik geen letters/woorden in mijn hoofd zie maar plaatjes/filmpjes. ik dacht dat dit normaal was tot dat ik het laatst op tv zag en dat dit uitzonderlijk is, die jongen had daar nogal problemen mee. zelf zie ik het als een verrijking.

Wil je mij een foutje dus niet te hard aanrekenen ?


4 opmerkingen:

Coby zei

Wat sneu voor je meis, ik heb het echt nog niet gemerkt ook ik maar soms type fouten maar dan denk ik nog niet gelijk dat iemand dyslectisch is hoor dus hier op je blog gaat het hartstikke goed en ik reken je absoluut niets aan ;-)

xxx Coby

Roos zei

Vervelend voor je, ach wat je op je blog schrijft is prima leesbaar hoor, dus maak je daar maar niet druk over, groetjes.

Nicole Orriëns zei

Vervelend voor je, maar ik vond de titel van je werkstuk erg leuk!

Karin zei

Geen punt! Ik begrijp, waar je het over hebt....daar gaat het om!